فروش ویژه مخزن اسید- اهمیت مخزن اسید

۴ بازديد

مخزن نگهداری اسید نیتریک:

اسید نیتریک یک اسید قوی با فرمول شیمیایی HNO3 است. به عنوان روح نیتر و آکوا فورتیس نیز شناخته می شود. در شکل خالص خود بی رنگ است اما با تغیرات به رنگ زرد تبدیل می شود. این رنگ به دلیل تجزیه اسید نیتریک به اکسید های نیتروژن و آب ظاهر می شود. بسیار خورنده و سمی است. باعث سوختگی شدید پوست می شود. با هیدروکسید ها، فلزات و اکسید ها واکنش نشان می دهد و نمک های نیترات تشکیل می دهد. این نوع اسید به عنوان یک عامل اکسید کننده قوی استفاده می شود، می توان آن را با اکسیداسیون کاتالیزوری آمونیاک تولید کرد. این یک معرف رایج مورد استفاده در آزمایشگاه ها و یک ماده شیمیایی مهم است که در صنایع برای تولید مواد منفجره و کود استفاده می شود. پی اچ  اسید نیتریک تقریباً 01/3 است. اسید نیتریک بخشی از اسید های معدنی است و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این اسید به صورت خالص باشد مایع دود کننده بی رنگ است که به علت تجمع اکسید های نیتروژن مایله به زرد می گردد. بسیار خورنده و سمی است و می توان آن را در آب محلول کرد که یک عامل امسید کننده قوی است. این نوع اسید با مواردی همچون: فلزات، اکسید ها، هیدرو کسید ها واکنش می دهد و منجر به تشکیل نمک های نیترات می شود. همانطور که گفته شده اسید نیتریک برای کاربرد های مختلفی استفاده می شود که شامل:   ماده شیمیایی بلوک ساختمانی برای تولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر است. در ساخت انواع مختلفی از پلیمر ها مانند پلی آمید ها و پلی اورتان استفاده می شود. اسید نیتریک نیز معمولاً به عنوان پیشران موشک در صنعت هوافضا استفاده می شود. همچنین برای تولید ترکیبات مبتنی بر نیتروژن مانند نایلون و همچنین بسیاری از مواد منفجره مانند تری نیتروتولوئن (T.N.T.)، نیتروگلیسیرین و .... استفاده می گردد. یکی دیگر از کاربرد های این اسید جهت تولید انواع کود های نیتروژن دار مانند نیترات کلسیم، نیترات آمونیوم و ... استفاده می شود. اسید نیتریک جزء ماده های کلیدی در صنایع است. همانطور که متوجه شدید، این اسید بسیار خطرناک و سمی است و موجب بروز خسارت های جانی و مالی می گردد. استفاده از آن نیز در صنایع موجب شده تا برای نگهداری آن ها از روش های متفاوت و نوینی استفاده کنند. مخازن نگهداری اسید جز متداول ترین و ایمن ترین شیوه های صحیح نگهداری این نوع اسید ها است.

مخزن نگهداری اسید سولفوریک:

اسید سولفوریک اسیدی است که از هیدروژن، اکسیژن و گوگرد با فرمول مولکولی H2SO4 تشکیل شده است. اسید سولفوریک بی رنگ و دارای بافت روغنی است. می تواند برای انسان خطرناک باشد و به جان و سلامت انسان آسیب برساند و همچنین باعث اکسیداسیون در فلزات شود. اسید سولفوریک یک اسید بالقوه خطرناک است. با این حال، در بخش های مختلف و در ارتباط با سایر مصارف، می تواند یک عنصر ضروری برای چندین محصول نیز باشد. یکی از رایج ترین کاربرد های اسید سولفوریک در باتری ها است. اسید سولفوریک گاهی اوقات برای از بین بردن نایلون، پشم و ابریشم استفاده می شود. هنگامی که به عنوان یک عنصر در کود استفاده می شود، می تواند به رشد کمک کند. اسید سولفوریک نیز اغلب در صنعت تولید فولاد استفاده می شود. شما برای نگهداری صحیح این ماده خطرناک باید طبق مقرارت و قوانین اجرا و انجام دهید. یکی از قوانین و دستورالعمل ها برای نگهداری این اسید خطرناک، مخازن نگهداری اسید است. چرا استفاده از مخازن نگهداری اسید پیشنهاد و توصیه می شود؟ در جواب این سوال، مخازن نگهداری اسید با توجه به خورندگی اسید ها و خواص آن ها تولید می شود و انتظارات و نیاز هایی که مربوط به نگهداری این اسید ها مهم است را برطرف و تامین کرده است.

مخزن نگهداری هیدروکلریک اسید:

هیدروکلریک اسید معمولاً برای خنثی سازی عوامل قلیایی، به عنوان یک عامل سفید کننده، در صنایع غذایی، نساجی، فلزات و لاستیک استفاده می شود. در صورت رها شدن در خاک خنثی می شود و در مواجهه با آب به سرعت هیدرولیز می شود. حمل و نقل از طریق خاک ممکن است آب های زیرزمینی را آلوده کند و برخی از مواد خاک را در خود حل کند. قرار گرفتن در معرض گاز HCl یا محلول های HCl ممکن است باعث تحریک چشم و آسیب دائمی با از دست دادن بینایی شود. قرار گرفتن در معرض پوست ممکن است باعث سوختگی شود. استنشاق هیدروکلریک اسید بلافاصله باعث تحریک شدید همراه با سرفه و احساس خفگی می شود. هیدروکلریک اسید از نظر سرطان زایی برای انسان بسیار خطرناک است.

مخازن نگهداری اسید:

در صنایع پیشرفته، واحد های تولیدی، استفاده و به کار گیری انواع اسید ها امری رایج و زیاد است. اگر شما از این اسید ها در کارخانه ها و صنایع خود استفاده می کنید، باید راه حل مناسبی نیز برا ذخیره سازی ایمن آن ها در نظر بگیرید. این اسید ها و مواد شیمیایی بسیار خطرناک با خسارت های زیادی همراه هستند، که شرایط نگهداری نادرست، صدمات زیان بار و فاجعه باری برای سلامتی انسان و محیط زیست به همراه دارد. بزرگترین خطری که مایع بی رنگ و چسبناک تحمیل می کند این است که در تماس با آب می تواند به شدت واکنش نشان دهد و منفجر شود. از این رو مخازن نگهداری اسید تولید شده شما در ذخیره سازی مناسب کمک می کند و همچنین هزینه ای مناسبی دارند و ایمنی محل کار شما را تضمین و افزایش می دهد. هنگام سرمایه گذاری بر روی مخازن نگهداری اسید باید به پارامتر های مهمی توجه کنید که شامل: وزن مولکولی، سازگاری اسید ها یا مواد، مایعات شیمیایی، مهار ثانویه، جنس بدنه مخازن نگهداری اسید و... می باشند. داشتن مخازن نگهداری اسید با طراحی یکپارچه و استحکام مکانیکی و... اسید ها و... را در شرایط بهینه ذخیره می کنند و احتمال بروز خسارت ها و ضرر ها را کاهش می دهد. مخازن نگهداری اسید بادوام و مقاوم است که خوردگی و زنگ زدگی، سایش و فرسودگی در آن ها به وجود نمی آید و مانع سرایزر شدن اسید ها و... به بیرون می شوند. همچنین این مخازن باید به نحوی باشند تا ایمن باشند و در برابر تولید گاز های سمی مقاوم باشند. مخازن نگهداری اسید از بدنه و مواد اولیه مختلف تولید می شوند به طور مثال می توان از پلی اتیلن برای ساخت آن ها استفاده کرد یا پلی پروپیلن، فایبرگلاس، استیل جزء مواد اولیه اصلی برای ساخت مخازن نگهداری اسید می باشند. این مخازن باید از نشت تصادفی مایع جلوگیری کنند تا تماس متسقیمی با پوست، چشم و.. انسان و آب و محیط زیست نداشته باشد. مخازن نگهداری اسید با توجه به مواد اولیه ذکر شده از لحاظ کیفیت و طراحی عالی هستند و می توانند بار استاتیکی و وزن ذاتی اسید ها و مواد شیمیایی را به خوبی تحمل کنند که به عنوان تهدیدی چه برای انسان، جانداران، طبیعت محسوب نمی شوند.

کارخانه تولید مخازن نگهداری اسید پایپ ایران:

کارخانه مخازن نگهداری اسید پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید مخازن نگهداری اسید با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین مخازن نگهداری اسید را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش مخازن نگهداری اسید پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید مخازن نگهداری اسید برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید مخازن نگهداری اسید و استعلام قیمت مخازن نگهداری اسید با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد